Jdi na obsah Jdi na menu
 


Antonov An-124

9. 2. 2007
Antonov An-124
    Čtyřmotorový proudový nákladní Antonov An-124 Ruslan byl počátkem osmdesátých let největším letadlem na světě. Již od svého prvního vzletu se zkušební osádkou Vladimíra Těršinského k němuž došlo 26.12. 1982 byl srovnáván s jeho americkým protějškem – Lockheedem C-5 Galaxy. Na rozdíl od svého amerického kolegy však byl od počátku navrhován pro operace z nekvalitních ploch. Současně s účinnými vztlakovými klapkami usnadňuje mnohakolový podvozek s nízkotlakými pneumatikami společně s turbodmychadlovými motory Lotarev D-18T vzlet nejen z klasických drah, ale rovněž provoz na neupravených plochách. Manipulaci s nákladem usnadňují kromě palubních jeřábů a „klekacího“ podvozku především sklopné rampy na přídi i zádi trupu, což je využíváno především při nakládání nadrozměrných zásilek. V roce 1985 vzbudil Ruslan na pařížském aerosalonu pozornost. Počátkem roku 1986 jej do svého letadlového parku zařadil Aeroflot, po rozpadu SSSR i další společnosti. V úzké spolupráci s jeho ukrajinským výrobcem z Kyjeva a ruskou nákladní společností Volga – Dnepr pronikl An-124 na západní trhy. Jeho přepravních schopností nyní využívají britské společnosti Heavy Lift a Air Foyle, dříve to byl i lucemburský Cargolux.


Rozpětí73,30 m
Délka69,10 m
Výška20,78 m
Max. vzletová hmotnost400 t
Cestovní rychlost800 km/h
Dolet16500 km
Max. hmotnost nákladu 150 T
Počet členů posádky 6
Motory 4x Lotarev D-18T, tah po 230 kN
Komerční provozovatelé An-124 v roce 2000

Atlant - Soyuz (1), Polet (6), Volga - Dnepr (10), Antonov Airlines (8)

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář
 

 

 

Z DALŠÍCH WEBŮ

REKLAMA