Antonov An-124
9. 2. 2007
Antonov An-124
Čtyřmotorový proudový nákladní Antonov An-124 Ruslan byl počátkem osmdesátých let největším letadlem na světě. Již od svého prvního vzletu se zkušební osádkou Vladimíra Těršinského k němuž došlo 26.12. 1982 byl srovnáván s jeho americkým protějškem – Lockheedem C-5 Galaxy. Na rozdíl od svého amerického kolegy však byl od počátku navrhován pro operace z nekvalitních ploch. Současně s účinnými vztlakovými klapkami usnadňuje mnohakolový podvozek s nízkotlakými pneumatikami společně s turbodmychadlovými motory Lotarev D-18T vzlet nejen z klasických drah, ale rovněž provoz na neupravených plochách. Manipulaci s nákladem usnadňují kromě palubních jeřábů a „klekacího“ podvozku především sklopné rampy na přídi i zádi trupu, což je využíváno především při nakládání nadrozměrných zásilek. V roce 1985 vzbudil Ruslan na pařížském aerosalonu pozornost. Počátkem roku 1986 jej do svého letadlového parku zařadil Aeroflot, po rozpadu SSSR i další společnosti. V úzké spolupráci s jeho ukrajinským výrobcem z Kyjeva a ruskou nákladní společností Volga – Dnepr pronikl An-124 na západní trhy. Jeho přepravních schopností nyní využívají britské společnosti Heavy Lift a Air Foyle, dříve to byl i lucemburský Cargolux.
Rozpětí | 73,30 m |
Délka | 69,10 m |
Výška | 20,78 m |
Max. vzletová hmotnost | 400 t |
Cestovní rychlost | 800 km/h |
Dolet | 16500 km |
Max. hmotnost nákladu | 150 T |
Počet členů posádky | 6 |
Motory | 4x Lotarev D-18T, tah po 230 kN |
Komerční provozovatelé An-124 v roce 2000
Atlant - Soyuz (1), Polet (6), Volga - Dnepr (10), Antonov Airlines (8)
Komentáře
Přehled komentářů
cialis black 800 to buy in the uk one pill https://cileve.com/ cialis [canada -
kaiser permanente pharmacy afhdbcspibiawiayb
(RfvbBloog, 24. 4. 2021 4:10)